«Сучасність (музики з) України»: нові твори Коломійця, Шмурака та Кошелева у Швейцарії

23 липня о 20:00 відбудеться онлайн-трансляція проєкту «Сучасність (музики з) України». Це співпраця швейцарського ансамблю Latenz і трьох молодих українських композиторів, які перебувають на Батьківщині від початку повномасштабного вторгнення Росії цього лютого. У своїх нових творах вони «говорять про спільноту, суспільство, мужність і надію», — зазначають організатори. 

Українська сучасна музика, сформована спадщиною радянських музичних інституцій, знаходиться в активному діалозі та зв’язку із Заходом, демонструючи бажання повернути та деколонізувати власну мистецьку спадщину. Вісім років Україна виборює свою незалежність, своє право на самоврядування, свободу і суверенітет. Ця битва ведеться не лише на політичному, військовому чи економічному рівнях. Це також боротьба за культурну автономію.

Антон Кошелев (*1997) — «Merely Flex» (2022) для флейти, бас-кларнета, бас-тромбона, альта та віолончелі

Ця п’єса уособлює образ перманентної втоми та пошуку психо-емоційної стабільності. Протягом 19 хвилин виконавці інтерпретуватимуть 44 сторінок патернів, організованих у часі особливим чином.

Олексій Шмурак (*1986) — «Відповідь риб святому Антонію» (2022) для перкусіоніста, флейти, кларнета, альта та віолончелі

Назва п’єси — відсилка до християнської легенди про проповідь рибам від святого Антонія. Ситуація релігійної проповіді, що звернена до німих, безправних і беззахисних тварин, саркастично нагадує сьогодення. Багато людей зараз розгублені, позбавлені віри в майбутнє. Слухаючи вмовляння брехливих пророків, ми можемо розраховувати тільки на самих себе. Акустично різні частини п’єси нагадують добре відомі музичні мови, але за структурою та логікою матеріали поєднані доволі парадоксально. Музика «Відповіді риб» одночасно чуттєва й іронічна.

Максим Коломієць (*1981) — «Сліди на сонці» (2022) для флейти, кларнета, бас-тромбона, перкусії, акордеона, альта та віолончелі

Моя п’єса з’явилася як внутрішня реакція на те, що відбувається навколо нас. З’явилася від неможливості вплинути на перебіг подій. Від усвідомлення, що єдина можлива перемога для мене зараз — перемога у внутрішній, особистій війні.

Ми не залишаємо слідів на сонці. Нам до нього не долетіти. Ми згоримо задовго до того, як його торкнемося. Але це щось, що ми намагаємось зробити. І в цьому польоті до сокровенного і є наша мета. Адже якщо ми не можемо долетіти до сонця, ми можемо хоча б зробити наш політ красивим і насолодитися ним.

Читайте також:

• Тімоті Гофт та Вірко Балей: розмова про сучасну українську фортепіанну музику

• IMA Virtuosos: що планувалося і що реалізувалося

«Constellation» Катерини Супрун. Слухаємо сучасну українську музику для альта соло

About the Author

The Claquers is a Ukrainian online magazine devoted to classical music that unites a group of music critics with the mission to foster a critical conversation about art music in Ukraine and beyond. The Claquers organization was founded in June 2020 by musicologist Stas Nevmerzhytskyi and three colleagues: musicologist Dzvenyslava Safian, music theorist Liza Sirenko, and cultural critic Oleksandr Ostrovskyi.

The publication’s provocative name suggests the context in which The Claquers was conceived. After two previous generations of proactive critics who had careers in education and cultural promotion, classical music criticism was limited to either positive reviews or no reviews at all. A fresh and uncensored eye on events in classical music life in Ukraine was needed to shake up the musical community and complete the country’s classical music ecosystem.

Unlike in western Europe and North America, art music audiences in Ukraine are much younger. The collective of writers with The Claquers is also young, and has taken on the task of explaining to these new listeners why a long tradition of classical music in Ukraine exists, and how it became a part of today’s cultural life. As a group The Claquers considers its main goals: to educate about contemporary classical Ukrainian music, to build bridges with popular culture by publishing about diverse musical genres and other arts (such as music in literature or in film), to expand the critical tools of music criticism with audio podcasts, and to cultivate audiences abroad via an English version of the website.

The Claquers was made possible by generous funding that enabled its establishment and is sustained by the generosity of donors on Patreon. This singular and engaged Ukrainian online hub devoted to classical music continues to engage people in this music and invite new authors.

Stas Nevmerzhytskyi (ФОП Станіслав Невмержицький), individual proprietor

The registration number of the taxpayer's registration card, or the series and number of the passport:
3376417436

Location of a individual proprietor:
Ukraine, 04212, Kyiv city, TYMOSHENKA STREET, building 2K, room 302
B

Date and number of entry in the Unified State Register of Legal Entities, individual proprietor and public organizations:
10/16/2020, 2000690010002052048

IBAN
UA153052990000026006036800851

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *