The Claquers Exit Reader Mode

15 найкращих англомовних подкастів про оперу

 

У підбірці 20 найцікавіших англомовних подкастів (перша та друга частини ) можна було прочитати про різноманітні подкасти, пов’язані із класичною музикою загалом, або здебільшого про інструментальні твори. Але близько 20 подкастів на платформі Google Podcasts присвячені виключно опері та оперному світу в цілому. Тому представляємо гід по 15 англомовним подкастам, розташованим від найбільш сучасних та актуальних до переважно класичних.

«Опера існує не лише завдяки великим хлопцям, майбутнє опери формується зараз у малих оперних компаніях з незалежними продюсерами», – влучно зазначають автори Indie Opera Podcast. Саме тому цей подкаст зосереджений на свіжих, іноді андеграундних (тому, власне й «інді») операх, живих композиторах та тих, хто дивиться на оперу під новим кутом, хто «експериментує, щоб знайти майбутнє опери». Цей подкаст – чи не єдина можливість дізнаватися про нові оперні проєкти та твори. На платформі Google Podcasts є небагато епізодів 2020 року та за посиланням зайдете більше подкастів Indie Opera Podcast, який існує з 2011 (!) року.

Слухати

Подейкують, якщо усі три компоненти у назві подкасту можуть викликати залежність, то і від самого подкасту буде складно відірватися. Sex, Drugs, and Opera Podcast – саме такий подкаст – жвавий, смішний та дещо хуліганський. Його автори і ведучі, оперні співаки Джаред Айс (Jared Ice) та Майкл Пегер (Michael Pegher) разом обговорюють можливо не найочевидніші теми про оперу. Наприклад, «Алкоголізм», «Чи є музика мовою?», «Тупі співаки», «Синдром “золотої доби”», «Секс та побачення у оперному світі», «Музика “Зоряних війн”» тощо. Кожний знайде цікаву для себе тему, але довіртеся, розмова цих парубків на будь-яку тему захоплює живим та неакадемічним форматом.

Слухати 

Подкаст Opera OffStage започаткований у період самоізоляції двома співачками Джессі Регсдейл (Jessie Ragsdale) та Мішель Лорен (Michelle Lauren). На платформі Google Podcasts можна знайти 16 епізодів, кожен з яких висвітлює оперні і широкомузичні теми, що є наразі на часі. Так, наприклад, це «Речі, які ми ніколи не схочемо почути від немузикантів знову» (серед них «Тобі варто спробувати себе на Американському ідолі», «Яка твоя справжня робота?», «Хіба опера не вмирає?»), «Питання в опері: расизм», «Щасливого прайду!» (про ЛГБТК+ спільноту у класичній музиці) та інші. Активна розмова цих дівчат неодмінно приверне увагу кожного слухача.

Слухати

Opera anecdotes – не найочевидніший вибір для такої добірки, але цей формат подкасту не може залишитися без уваги. Перші випуски цього подкасту були довгими – 5-6 хвилин, але останні епізоди тривають 56-57 секунд. Цього виявляється досить для того, щоб дізнатися смішний чи цікавий факт про серйозні опери та не дуже. А головне – цей подкаст можна послухати весь за один вечір. Веселі факти про опери, або їх авторів та, наприклад, одяг Вагнера, кастратів, тенорів в антрактах, артистів, котрі палять. Все це у виключних випадках можна знайти у серйозних книжках, але у концентрованому вигляді – у подкасті Opera anecdotes.

Слухати

Цей подкаст є лише частиною програми Young Opera Makers від enoa (European network of opera academies) – мережі, створеної на прохання низки оперних установ (академій, фестивалів, фондів та продюсерів) з метою тіснішої співпраці та професійної інтеграції молодих митців. Подкаст також є «молодим», має лише декілька випусків, однак, вони вже можуть надати уявлення про нові імена у оперному світі та свіжі думки щодо не зовсім «свіжого» жанру.

Слухати 

Назва Opera After Dark вказує на основну ідею подкасту – «це подорож у дивовижно дикий, іноді сексуальний, завжди дивний світ класичної музики». Ведуть подкаст оперна співачка Наомі Барреттара (Naomi Barrettara), докторка музики Елспет Девіс (Elspeth Davis) і арт-адміністратор Кайл Хомвуд (Kyle Homewood). Кожного епізоду вони обговорюють один оперний твір, композитора чи тему, як наприклад, неочевидна дискусія-порівняння «Аіди» Джузеппе Верді та «Аіди» Елтона Джона і Тіма Райса, або ж розмова під назвою «Композитори, попиваючи віскі» із сучасним композитором Крістофером Серроном (Christopher Cerrone). Але для слухання цього подкасту треба дещо зробити: «Забудьте те, що ви думали, що знаєте про класичну музику, і залиште свої упередження за дверима!». Зможете?

Слухати 

У центрі кожного епізоду цього подкасту – одна арія. Впродовж епізодів авторка Aria Code, володарка Греммі, оперна, кантрі та блюз співачка Ріаннон Гідденс (Rhiannon Giddens) разом з відомими гостями – співаками, драматургами, дослідниками різних галузей (навіть антропології) – «декодує» значення обраної арії у сюжеті опері. Ця серія подкастів – можливість не лише почути виконавський погляд на конкретну арію, про музичну кухню співаків, але й зазирнути за куліси всієї опери. Якщо вам цікаво почути про оперний оригінал «Красуні» – «Травіату» Верді, або «причаровану, стурбовану та обезголовлену» Турандот Пуччіні, або ж про більш сучасну оперу «Ехнатон» Гласса – переходьте за посиланням нижче. Цей подкаст створений у співробітництві з Нью-Йоркською класичною музичною радіостанцією WQXR, The Metropolitan Opera та WNYC Studios.

Слухати

The Met: In Focus є подкастом від Метрополітен-опера, сфокусованим на репертуарі театру. Короткі 10-15 хвилинні епізоди подкасту можуть замінити слухачеві так звані pre-opera talks – міні-лекції про оперу перед початком спектаклю. Ведучий – оперний співак, коментатор Met Radio Уільям Бергер (William Berger). За одну серію подкасту дізнаєтеся про сюжет опери, особливості розгортання драми, музики. Музика самої опери звучить на фоні голосу Уільяма та час від часу переходить на передній план. У певному сенсі подкасти є розгорнутими трейлерами до опер.

Слухати

Met Opera Guild Podcast – інший подкаст від Метрополітен-опера, що має розгорнуті годинні випуски. Вони також присвячені оперному репертуару театру, однак містять і епізоди, що розкривають окремі теми. Зокрема, «Магічні меццо», «Опера проти мюзиклу», «Опера у новому тисячолітті», а останні подкасти присвячені темношкірим співакам в опері (The Enduring Legacy Of Black Singers in Opera).

Слухати

Подкаст Seattle Opera Podcast містить behind-the-scenes interviews (закулісні інтерв’ю), адже зазвичай кожна серія подкасту – це розмова між постановниками опери (диригентом, режисером, продюсером, співаком та іншими). Подкаст має декілька серій: «Оперою» (Operawise), де розкриваються усі оперні типи (seria, grand, музична драма тощо); «Голосами» (Voicewise Podcast), в якому розповідається про різні вокальні тембри, а також подкасти про окремі опери, в тому числі і найсучасніші, зокрема, (Р)еволюція Стіва Джобса.

Слухати

San Diego Opera Podcast не є виключенням серед подібних подкастів від провідних оперних будинків світу. Ведучий композитор, хоровий диригент та піаніст, директор з питань освіти й інформування Сан-Дієзької опери Ніколас Ревелс (Nicolas Reveles) також має на меті обговорювати найближчий репертуар театру із диригентами, режисерами, співаками театру. Можна почути й цікаві міні-лекції, пояснення на оперні теми, зокрема: «Що таке лейтмотив?» (на прикладі «Перстня нібелунгів», доречі), «Ті, хто змінили правила “гри” в опері: революція у художній формі» та інші. На платформі Google Podcasts містяться епізоди до 2012 року, інші випуски вже у відеоформаті можна знайти тут.

Слухати

Подкаст LA Opera Podcasts: Behind the Curtain також спрямований на розкриття діяльності саме Лос-Анджелівської опери. Випуски має декілька форматів: бесіди між співаками, диригентами, режисерами та іншими, pre-show talk про опери, які ставляться у театрі, та епізоди, що висвітлюють твори з паралельними коментарями щодо сюжету та музичного розвитку (зокрема, «Пеллеас і Мелізанда» Дебюссі), або окремі теми (до прикладу, «Опера і катарсис», «Дебюссі і Вагнер»). Частим ведучим подкасту є Джеймс Конлон (James Conlon) – диригент та музичний керівник Лос-Анджелівської опери, який продовжує записувати подкасти у період самоізоляції.

Слухати

Глайнборнська опера у Східному Сассексі (Англія) відома в першу чергу організацією щорічного оперного фестивалю. Цей оперний будинок позиціонують як «no ordinary opera», що підтверджується наявністю «концертного залу» у саду, освітніх програм та інших нетрадиційно оперних цікавинок. Неординарим можна назвати й репертуар, який включає барокові та сучасні твори (до прикладу, Рамо і Бріттена). У форматі бесіди про одну оперу на випуск розповідають режисери, драматурги, музикологи, архіваріуси та музичні критики – коло спеціалістів іноді вражає та привертає увагу до обговорення творів.

Слухати 

Назва подкасту продиктована наступними міркуваннями авторів: «Спорт – є спільним знаменником нашого суспільства. <…> Що робити, якщо опера – її перфоманси, учасники та розробка програми – може бути демістифікована, обговорена та популяризована таким чином, щоб стати такою ж частиною суспільної свідомості, як і спорт?». Для досягнення мети команда подкасту інтерв’ює різних учасників процесу створення опери та обговорює актуальні новини у світі музики (найближчі фестивалі, оперні релізи та інше). Подкаст записується як радіопрограма на WNUR 89.3 FM Chicago.

Слухати

Подкаст Opera For Everyone також існує в форматі радіошоу (89.1 KHOL у Джексоні, Вайомінг). Ведучі та продюсерки Кілі Херон (Keely Herron) і Пат Райт (Pat Wright) у кожному з випусків подкасту презентують один з оперних творів (час від часу, не лише оперних) з великим обсягом звучання власне музики. Подкаст був інспірований «знанням, що все менше молодих людей прагнуть щороку дивитися на традиційне мистецтво як на джерело розваг, а на оперу особливо впливають негативні стереотипи, які швидко позначають її як виключно заможну, білу та демографічно застарілу». Доступність пояснень ведучих та формат діалогу дозволяють глибоко познайомитися із оперними творами, а також й справді залучити більш широку аудиторію до прослуховування опер.

Слухати