3 грудня в Києві відбудеться прем’єра пластичної вистави «Косачка». Створена за оригінальним сценарієм, експериментальна робота присвячена дослідженню природи жіночої сили.
Надихаючись прикладом жінок, які сьогодні боронять українську землю, команда незалежних мисткинь занурюється в історію українського жіноцтва та залучає до матеріалу вистави давні ритуали, авангардну поезію та електронну музику.
Виставу створюють режисерка Юлія Лопата разом із київською командою сучасного танцю Procontemporary та її засновницею — хореографкою Галиною Пехою.
«У Procontemporary ми постійно досліджуємо тему жіноцтва. Зараз — це природа жінки в умовах і стані війни», — розповідає Юлія Лопата. «Мені важливо показати зріз часу, але водночас дослідити, хто така сильна жінка в контексті українського суспільства. Сильне жіноцтво — це тема моєї сім’ї, а також — сімей багатьох моїх подруг, де мама чи бабуся були вимушені нести на собі всю відповідальність».
Костюми до «Косачки» створює художниця Ася Сутягіна, відома роботами в сучасному українському кіно («Люксембург, Люксембург», «Додому», «Мої думки тихі» та ін.).
А музику — молода композиторка електронної музики Олена Шикіна та акторка, співачка й дослідниця української музики Соломія Кирилова, відома широкому колу головною роллю у фільмі «Памфір».
«Ми йдемо від простоти до складності, від традицій до експериментальної напруженості», — говорить Олена Шикіна.
Музично досліджуючи явища, пов’язані з універсальною природою жінки, вона та Соломія Кирилова експериментують з артефактами часу, діджиталізуючи фольклорний та класичний спів і звертаючись до рідкісних творів поетес ХХ століття.
До розробки матеріалу доєднався бандурист Володимир Войт, який спеціально записав імпровізаційну партію для однієї із сцен.
Косачки — войовниці вільного жіночого племені, які за легендою жили на території сучасної України в І-III ст. до н.е. Але, за словами Галини Пехи, ця вистава про сьогодення та біль, який дає сили на боротьбу.
Читайте також:
• «Мій дім на двох ногах»: Переживання та проживання
• Музика «Памфіра»: символізм та документальність
• Мюзикл «Тигролови». Розставляючи акценти